Novinky

Margaríny možná vůbec nechrání srdce před infarktem
| Archiv novinekAMSTERDAM (Korzo) - Konzumace margarínů obsahujících omega-3 mastné kyseliny pacientům s nemocemi srdce možná nijak nepomáhá. Podle posledních výzkumů není prevencí před infarktem či mrtvice.
Téměř čtyři roky trvající studie nizozemských vědců na 4 800 pacientech prokázala, že omega-3 mastné kyseliny obsažené v margarínech nijak znatelně neovlivňuje pravděpodobnost vzniku infarktu nebo cévních mozkových příhod.
Nové zjištění zvedlo opět vlnu pochybností, zda jsou tyto látky tak zdravé pro srdce, jak se odborníci dosud domnívali.
Vedoucí studie Daan Kromhout z univerzity ve Wageningenu míní, minimální vliv omega-3 mastných kyselin v tomto výzkumu může být způsoben i tím, že respondentům se dostávalo nejlepší lékařské péče a nejúčinnějších léků.
"Ukázalo se, že úmrtnost u pokusných osob byla o polovinu nižší, než jsme očekávali. Možná i proto už se neprojevily účinky kyselin," vysvětluje.
Všem účastníkům výzkumu bylo mezi 60 a 80 lety a všichni prodělali zhruba před čtyřmi roky infarkt. Ačkoli během experimentu konzumovali místo obvyklého másla nebo jiných pomazánek na chleba údajně zdravý margarín, z dlouhodobého hlediska byl jeho vliv na jejich zdravotní stav zcela zanedbatelný, což platilo i pro respondenty s cukrovkou.
"Výsledky ukazují, že pokud jde o rostlinné omega-3 mastné kyseliny, je třeba pokračovat v jejich zkoumání," uvádí se ve stanovisku uveřejněném mimo jiné v odborném časopise New England Journal of Medicine.
zdroj: www.asistentka.cz
datum: 9.9.2010
Komentáře (0)
Přidat komentář
Vkládat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Pokud ještě registrován(a) nejste, zaregistrujte se, prosím.
Přihlásit se
Zapomněli jste své heslo?
Vyplňte svůj registrovaný e-mail. Heslo Vám bude neprodleně zasláno do Vaší e-mailové schránky.
Doporučujeme

Jak letos zvládnout vánoční a novoroční oslavy, dopřát si, co máte rádi a přitom nepřibrat? Poraďte se ZDARMA na on-line poradně Zdravá dieta


Využijte jedinečnou nabídku, kterou nabízí Health Club Blue Orange - k měsíčnímu členství získáte osobního trenéra zdarma.






